MUSIK

VI GILLAR SÅNG & MUSIK

I Rydaholms Frikyrka har vi alltid haft en rikt musikliv, något som vi tycker viktigt för att berika både livet och tron. Vi har olika körer, grupper, solister och eget brass. Under året så anordnar vi dessutom flera konserter - något du vill vara med och delta i?

Vi har ett musikråd som planerar de musikaliska inslagen i våra gudstjänster.
Har du frågor kring sång och musik, så kontakta Magnus Ahlqvist 070-251 30 66
För respektive grupp, se nedan

Bild på körsångare i en kyrka

SÅNGARNA

Ålder: Från tonår och uppåt
Tid: Varannan måndag kl.19.15

Sångarna medverkar i våra gudstjänster och ibland på annan ort.

Vill du vara med och sjunga? Kontakta Maggan Henriksson 070-603 47 38

BRASSET

Ålder: Från tonår och uppåt
Tid: Varannan måndag kl.19.15

Brasset medverkar i våra gudstjänster och har egna konserter.

Spelar du något brassinstrument och vill vara med? Kontakta Hasse Bertilsson 073-825 20 24

Bild på ett brassinstrument
Bild på seniorsångare i kyrka

LÄSARSÅNGARNA

Ålder: Senior
Tid: Övar inför framträdanden

Lösarsångarna medverkar i våra gudstjänster och ibland reser man iväg och medverkar på dagledigträff eller andra samlingar.

Vill du vara med och sjunga? Kontaktar Leif Karlsson 070-999 91 21

GOTT & BLANDAT

Ålder: Blandat
Tid: Övar inför olika framträdanden

Gott & Blandat är ett gott gäng på 11-12 personer som uppstod i samband med en konsert i vår kyrka tillsammans med Bengt Johansson för ca 10 år sedan. Repertoaren är just blandat alltifrån jazzig acapella till svängig körsång, oftast fyrstämmigt. Utöver Bengt Johansson har de även sjungit tillsammans med Per-Erik Hallin, Roland Utbult med mera. De brukar ha egna konserter eller bli inbjudna till andra kyrkor.

Om du är intresserad att boka Gott & Blandat kan du kontakta Maggan Henriksson 070-603 47 38

Bild en acapellagrupp